بهترین درمان سیاهی دور چشم چیست؟

0
117

در ابتدا باید بگوییم که برای جلوگیری و درمان سیاهی دور چشم بهتر است حتماً از کرم دور چشم استفاده کنید. پیش از این کار لازم است حتماً سن خود را در نظر گرفته و به بررسی مشکلات پوست اطراف چشمتان بپردازید

برای مثال بهترین کرم دور چشم برای ۳۵ سال بیشتر جهت رفع چروک و تیرگی دور چشم مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع کرم برای افراد بالای ۳۵ سال مناسب است البته اگر سن کمتری داشته و دچار چین و چروک اطراف چشم نشده اید می توانید از کرم های سبک تر استفاده کنید.

اما سیاهی دور چشم سن و سال نمی شناسد؛ بنابراین اگر با هر سن و سالی به دنبال معجزه ای برای تیرگی دور چشم خود می گردید می توانید از روش های کلینیکی برای درمان قطعی کمک بگیرید.

معمولا درمان های پزشکی شامل لیزر درمانی، مزوتراپی و لایه برداری شیمیایی می شوند که پزشک می تواند طبق نظر شما و میزان سیاهی دور چشم هایتان از هر یک از این روش ها استفاده کند.

البته درمان های پزشکی زمانی توصیه می شوند که با استفاده از کرم دور چشم یا روش های خانگی نتوانید سیاهی دور چشم های خود را برطرف کنید.

کرم رفع سیاهی دور چشم

خوشبختانه در موارد بسیاری با استفاده از کرم رفع سیاهی دور چشم می توان این مشکل را برطرف کرد؛ به همین دلیل در ادامه به معرفی چند کرم دور چشم با کیفیت ایرانی و خارجی می پردازیم:

کرم دور چشم ضد تیرگی و چروک لافارر

در کرم دور چشم لافارر از ترکیبات روشن کننده پوست مانند فسفولیپیدها، کافئین، کرایسین، اورنیتین و عصاره گل زالزالک، آرنیکا و یاسمین استفاده شده است. این کرم هاله سیاه دور چشم را برطرف کرده و از چروک پوست این ناحیه جلوگیری می کند.

ژل کرم سفت کننده دور چشم پریم مدل C-Prime 4in1

در ژل سفت کننده دور چشم پریم از ویتامین C استفاده شده که خاصیت روشن کنندگی و سفت کنندگی پوست دور چشم را دارد. این کرم علاوه بر برطرف کردن تیرگی دور چشم از مشکلاتی مانند پف زیر چشم و افتادگی پلک جلوگیری می کند.

کرم دور چشم وچه مدل Ultra Renewal

اگر به دنبال معجزه ای برای تیرگی دور چشم می گردید حتماً کرم دور چشم وچه مدل Ultra Renewal را امتحان کنید. این محصول حاوی ترکیبات آبرسان و روشن کننده پوست از جمله هیالورونیک اسید، کافئین، ویتامین A، روغن هسته انگور، عصاره مخمر فائکس و… است و با استفاده از آن می توان علاوه بر رفع پف و تیرگی دور چشم از ایجاد چین و چروک نیز جلوگیری کرد.

رفع سیاهی دور چشم خانگی

در کنار روش های کلینیکی و محصولات مراقبتی امکان درمان سیاهی دور چشم با روش های خانگی وجود دارد. احتمالاً شما هم در رابطه با رفع سیاهی دور چشم با خمیر دندان، ژل آلوئه ورا، روغن های گیاهی، خیار، سیب زمینی خام و… چیزهایی شنیده اید.

در ابتدا باید بگوییم که اگر سیاهی دور چشم شما ژنتیکی باشد با استفاده از این راهکارها نمی توانید این مشکل را برطرف کنید. همچنین در استفاده از روش های خانگی باید صبر زیادی داشته باشید چرا که تاثیر این روش ها پس از گذشت یک تا چند ماه مشخص می شود.

روش درمان خانگی سیاهی دور چشم

علاوه بر روش های بالا، با استفاده از روش های خانگی و برخی ترکیبات طبیعی هم می توانید تیرگی و سیاهی این ناحیه را برطرف نمایید که در ادامه آن ها توضیح خواهیم داد:

  • درمان سیاهی دور چشم با روغن های گیاهی: برای درمان سیاهی دور چشم می توانید از روغن آرگان یا روغن بنفشه پایه بادام استفاده کنید. با ماساژ روغن های گیاهی اطراف پوست دور چشم خود می توانید پوست خود را با مواد مغذی تغذیه کرده و علاوه بر رفع تیرگی از ایجاد چین و چروک های پوستی جلوگیری کنید. البته استفاده از این روغن ها به افرادی که پوستی مستعد میلیا دارند توصیه نمی شود.

  • درمان سیاهی دور چشم با سیب زمینی: همانطور که گفته شد ویتامین C باعث رفع سیاهی دور چشم می شود. سیب زمینی یکی از منابع غنی ویتامین سی است که با استفاده از آن می توانید پوست دور چشم خود را روشن و شاداب کنید. برای این کار کافیست با یک پنبه آب سیب زمینی را به پوست اطراف چشم خود بزنید و پس از ۱۰ دقیقه آبکشی کنید.

  • درمان سیاهی دور چشم با لیمو ترش: اگر به دنبال روش درمان خانگی سیاهی دور چشم می گردید حتماً آب لیمو ترش تازه را امتحان کنید. لیمو ترش نیز مانند سیب زمینی حاوی ویتامین C بوده و باعث رفع سیاهی دور چشم می شود. البته اگر پوست حساسی داشته باشید احتمال سوزش پوست بر اثر تماس با آب لیمو ترش وجود دارد که در این صورت پیشنهاد می کنیم راهکارهای دیگر را امتحان کنید.

درمان سریع سیاهی زیر چشم

برای درمان سریع سیاهی زیر چشم حتماً باید به پزشک متخصص مراجعه کرده و از ایشان مشورت بگیرید. در واقع روش های کلینیکی با وجود هزینه های بالای خود بسیار سریع تر از دیگر روش ها شما را به نتیجه دلخواه می رسانند.

اما در صورتی که قصد دارید از دیگر روش ها برای از بین بردن سریع سیاهی زیر چشم کمک بگیرید، توصیه می کنیم حتماً دو بار در روز از کرم دور چشم ضد تیرگی استفاده کنید.

در کنار آن بهتر است تاثیر ماسک های خانگی یا پچ های دور چشم را دست کم نگیرید. شما می توانید روزانه دو حلقه خیار را روی چشمان خود قرار دهید تا بعد از گذشت مدت زمانی کوتاه از نتایج به دست آمده شگفت زده شوید. همچنین می توانید هفته ای چند بار از پچ دور چشم یا ماسک های خانگی استفاده کنید.

روش سریع از بین بردن سیاهی زیر چشم

اگر به دنبال راهی برای از بین بردن سیاهی زیر چشم به صورت موقت می گردید بهتر است از لوازم آرایشی استفاده کنید. شما می توانید با یک کرم پودر و کانسیلر به راحتی سیاهی دور چشم خود را برطرف کرده و برای شرکت در یک مهمانی یا مراسم خاص آماده شوید.

اما توصیه می کنیم در صورت استفاده از لوازم آرایشی حتماً پیش از خواب از میسلار واتر برای تمیز کردن پوست خود استفاده کرده و سپس دور چشم هایتان را با شامپوی مخصوص بشویید.

به این صورت پوست دور چشمتان از لوازم آرایشی و آلودگی کاملاً تمیز شده و احتمال افزایش تیرگی و ایجاد چین و چروک از بین می رود. بعد از شستشوی چشم ها کمی کرم دور چشم روی استخوان گونه بزنید و با ضربات آرام آن را پخش کنید.

سخن پایانی

در این مقاله روش های درمان سیاهی دور چشم را شرح دادیم. در صورتی که از این مشکل رنج می برید می توانید با استفاده از کرم دور چشم، ماسک های خانگی و روش های کلینیکی سیاهی دور چشم خود را از بین برده و باعث جوان تر به نظر رسیدن چهره خود شوید.

البته در درمان سیاهی دور چشم صبور باید باشید زیرا نمی توان این مشکل را در مدت زمان کوتاه حل کرد.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید