حوله نخی یزدی چیست؟

0
68

همه افراد بعد از حمام یا یک شستشوی ساده دست، نیاز به استفاده از حوله دارند؛ به همین دلیل حوله را می‌توان یکی از وسایل بسیار کاربردی و پرمصرف دانست. درصورتی‌که از حوله‌‌ای با جنس مرغوب استفاده نشود، بافت حوله در گذر زمان پوسیده شده و کیفیت خود را از دست می‌دهد. از سویی دیگر، نمی‌توان هر جنس الیافی را برای تولید حوله مناسب دانست؛ زیرا برخی از الیاف باعث بروز حساسیت روی پوست می‌شوند. حوله نخی یزدی یکی از مشهورترین و پرکاربردترین محصولات در جامعه امروزی است. در این مطلب قصد داریم راجع‌به خرید حوله یزدی بیشتر صحبت کنیم. اگر شما هم دوست دارید یک حوله باکیفیت و مقرون‌به‌صرفه داشته باشید تا انتهای مطلب ما را همراهی کنید.

آشنایی با حوله یزدی

بدون شک حوله نخی یزدی یکی از بهترین انتخاب‌ها برای هر خانه‌‌ای است. با خرید این جنس حوله و خرید کاور تشک شما تا مدت زیادی یک حوله باکیفیت و مرغوب در خانه خود خواهید داشت. حوله یزدی از دیرباز تاکنون به دلیل بافت خاص و طرح و رنگ متنوع، در بین عوام پرمصرف بوده است. از آنجایی که این مدل حوله بسیار محبوب است، در بازار می‌توانید انواع متفاوت آن را مشاهده کنید. امروزه حوله یزدی در انواع حوله تن‌پوش، حوله آشپزخانه، حوله مسافرتی و حوله استخری تولید می‌شوند. در ادامه مطلب راجع‌به ویژگی‌های هر محصول توضیحات بیشتری ارائه خواهیم کرد تا بتوانید خرید حوله یزدی را متناسب با نیاز خود انجام دهید.

مروری بر تاریخچه استفاده از حوله یزدی

آیا تا به حال راجع‌به تاریخچه حوله نخی یزدی چیزی شنیده‌اید؟ از گذشته تا به امروز منسوجات یزدی‌ها بسیار محبوب بوده‌ است. در یزد از دیرباز تاکنون با کمک دستگاه‌های بافندگی دستی، پارچه‌های نخی مختلفی تولید می‌شود. در زمان گذشته به عمل بافت پارچه‌های نخی، کاربافی گفته می‌شد. حوله‌های نخی یزدی و یکی از مشهورترین محصولات منسوجات این منطقه بوده که تا به امروز نیز در میان مردم محبوب مانده‌ است. امروزه از نخ ویسکوز برای تولید حوله یزدی استفاده می‌شود؛ علاوه‌براین، روند بافت نیز دستی نبوده و با ماشین‌آلات انجام می‌شود.

چرا استفاده و خرید حوله یزدی رایج است؟

به دلیل استفاده از نخ ویسکوز در تولید حوله یزدی، جذب آب این نوع حوله نسبت به سایر الیاف، بسیار بیشتر است. تبحر بالای یزدی‌ها در تولید این مدل حوله را نیز می‌توان یکی دیگر از دلایل محبوبیت آن دانست. طول عمر مفید حوله یزدی به دلیل بافت متراکم و مقاومی که دارد، بسیار بالاست؛ از این رو خرید آن بسیار مقرون‌به‌صرفه است. از طرفی دیگر، حوله یزدی با مصرف مکرر حالت پرز پیدا نمی‌کند.

همانطور که متوجه شدید، نوع بافت و نخ مورد استفاده در تولید حوله، در تعیین کیفیت نهایی آن نقش بسیار زیادی دارد. به همین دلیل، هنگام خرید حوله یزدی باید به برند تولیدکننده آن توجه داشته باشید. یزد نساج به آدرس https://yazdnasaj.com یکی از برترین تولیدکنندگان حوله یزدی در ایران است. این کارخانه بزرگ توانسته باتوجه به نیاز مشتریان، حوله یزدی را در انواع متفاوتی تولید و عرضه کند؛ البته محصولات این شرکت محدود به حوله یزدی نیست. در لیست محصولات این برند مطرح می‌توانید انواع کاور فرش، دستمال یزدی، کالای‌ خواب، کاور مبل و پرده را نیز ببینید.

محصولات یزد نساج دارای تنوع در رنگ و طرح نیز هستند؛ از این رو می‌توانید انواع رنگ‌های منحصربه‌فرد و طرح‌های زیبا را هنگام خرید کاور فرش، خرید حوله یزدی، کالای‌ خواب، پرده و سایر محصولات این شرکت مشاهده کنید. در مجموع می‌توان گفت کیفیت بالا و همچنین رنگبندی زیبا در کنار هم، یزد نساج را به یک برند محبوب تبدیل کرده است.

خواص ویژه حوله یزدی چیست؟

همانطور که ذکر شد، جنس حوله یزدی اغلب از نخ ویسکوز است. در بافت این نخ میزان بالایی سلولز وجود دارد؛ به همین دلیل رطوبت را خیلی خوب جذب می‌کند. این ویژگی باعث شده تا آن را برای بافت حوله یزدی استفاده کنند. جذب بالای رطوبت باعث می‌شود الیاف پارچه بعد از خشک شدن کمی تغییر شکل دهند؛ به همین دلیل، بعد از هربار استفاده از حوله یزدی، باید آن را اتوکشی کنید. در مجموع می‌توان گفت خرید حوله یزدی انتخابی بسیار خوب و باکیفیت است.

ویژگی بسیار خوب دیگر حوله یزدی، جذب رنگ بالای آن است. در تولید حوله یزدی از رنگ ثابت راکتیو جهت رنگ‌آمیزی نخ ویسکوز استفاده می‌شود. استفاده از رنگ ثابت راکتیو، کمک می‌کند تا محصول رنگ زیبا و ثابتی داشته باشد؛ از این رو هنگام شستشوی حوله یزدی، الیاف آن رنگ پس نمی‌دهند. خصوصیت مهم دیگر نخ ویسکوز، این است که جزو الیاف خنک شناخته می‌شود؛ به همین دلیل حوله یزدی می‌تواند درجه حرارت بدن را حفظ کند.

چند نوع حوله یزدی داریم؟

تا اینجای مطلب راجع‌به حوله یزدی اطلاعات مفیدی کسب کردیم. در این بخش قرار است به این موضوع اشاره کنیم که چند مدل حوله یزدی داریم؟ آشنایی با انواع حوله یزدی به شما کمک می‌کند تا خرید حوله یزدی را متناسب با نیاز خود انجام دهید. هر کدام از انواع حوله یزدی ویژگی‌های متفاوتی داشته و به همین دلیل کاربرد متنوعی نیز دارند. شما باید باتوجه به نوع کاربردی که از محصول انتظار دارید، هنگام خرید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

حوله تن‌پوش

یکی از پرکاربردترین حوله‌های یزدی‌ موجود در بازار، حوله تن‌پوش است. حوله‌ تن‌پوش معمولا بعد از حمام استفاده می‌شود. مدل حوله تن‌پوش دقیقا مانند یک لباس بلند است که سرتاسر بدن را می‌پوشاند. با پوشیدن حوله تن‌پوش می‌توانید بعد از حمام کمی استراحت کرده و بعد از خشک شدن، لباس اصلی خود را بپوشید. حوله‌تن پوش در کارخانه یزد نساج هم برای بزرگسالان و هم برای کودکان موجود است.

حوله آشپزخانه

یکی دیگر از موارد کاربرد حوله یزدی، آشپزخانه است. هنگام خرید حوله یزدی برای آشپزخانه متوجه تفاوت این محصول با سایر حوله‌ها خواهید شد. معمولا حوله یزدی که برای آشپزخانه تولید می‌شود، ضخامت کمتری نسبت به حوله‌های معمولی دارد؛ علاوه‌براین، حوله آشپزخانه در سایز کوچک‌تری هم طراحی و تولید می‌شوند. یکی دیگر از ویژگی‌های منحصربه‌فرد حوله آشپزخانه، قدرت جذب بسیار بالای آن است. با استفاده از حوله آشپزخانه می‌توانید انواع وسایل چوبی، فلزی، شیشه‌‌ای و … را نظافت کنید؛ زیرا این مدل حوله به وسایل با جنس‌های مختلف آسیب نمی‌زند.

حوله مسافرتی

یکی دیگر از موارد کاربرد حوله، در مسافرت است. هنگام مسافرت شما نیاز به یک حوله باکیفیت و با سایز مناسب دارید. داشتن یک حوله ضخیم با ابعاد بزرگ در مسافرت یک دردسر بزرگ است؛ زیرا نمی‌توان به‌راحتی آن را در چمدان جای داد. علاوه‌بر‌این، وزن آن نیز سنگین بوده و حمل حوله را سخت می‌کند. خرید حوله یزدی کمک می‌کند تا هنگام مسافرت با این دست چالش‌ها مواجه نشوید.

حوله مسافرتی معمولا نسبت به حوله تن‌پوش دارای ضخامت کمتری است؛ به همین دلیل وزن کمتری داشته و فضای کمتری هم اشغال می‌کند. ویژگی‌های خاص حوله مسافرتی کمک می‌کند تا شما بتوانید چند عدد از آن را در مسافرت با خود حمل کنید.

حوله استخری

بعد از شنا کردن نیاز به یک حوله خوب و سبک برای خشک کردن بدن، حس می‌شود. بدون شک حوله‌هایی با ابعاد و ضخامت خیلی زیاد برای استخر مناسب نیستند؛ زیرا حمل آن‌ها بسیار مشکل است؛ از این‌رو، استفاده از حوله یزدی مخصوص استخر، انتخاب بسیار خوبی به‌نظر می‌رسد. حوله یزدی مخصوص استخر هم می‌تواند بدن شما را سریع خشک کند و هم وزن بسیار کمی دارد. در مجموع می‌توان حوله استخری را یکی از کاربردی‌ترین وسایل برای شنا کردن دانست.

قیمت حوله یزدی چند است؟

هنگام خرید حوله یزدی ممکن است با قیمت‌های متفاوتی مواجه شوید. اولین سوال در ذهن مخاطب این خواهد بود که چرا قیمت متفاوتی برای حوله‌ها در نظر گرفته می‌شود؟ حوله یزدی هم مانند سایر محصولات می‌تواند از الیافی با کیفیت مختلف تولید شود؛ اما باید توجه داشته باشید که قیمت بالا لزوما نشان‌دهنده کیفیت بسیار خوب محصول نیست! لازم است تا هنگام خرید، تمامی ویژگی‌های محصول را بررسی کرده و قیمت آن را نسبت به کیفیت آن ارزیابی کنید.

به‌طور کلی باید بدانید که قیمت حوله یزدی باتوجه به معیارهای متفاوتی تعیین می‌شود؛ برای مثال کیفیت نخ مورد استفاده در تولید حوله یزدی می‌تواند نقش مهمی در قیمت نهایی آن داشته باشد. الیاف ویسکوز با کیفیت بالا کمک می‌کنند تا حوله عمر مفید بیشتری داشته باشد؛ از طرفی قیمت تمام شده الیاف ویسکوز باکیفیت نسبت به نمونه‌های بی‌کیفیت کمی بیشتر است؛ با این توصیه می‌توان گفت توجه به کیفیت الیاف هنگام خرید حوله یزدی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. از سویی دیگر، هر چه حوله بزرگ‌تر باشد، قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود. برند تولیدکننده حوله نیز یکی دیگر از عوامل تعیین‌کننده قیمت است. اگر به دنبال خرید یک حوله یزدی با کیفیت مناسب و قیمت مقرون‌به‌صرفه هستید، می‌توانید به محصولات یزد نساج مراجعه کنید.

کلام آخر

حوله یزدی یکی از محبوب‌ترین انواع حوله‌ها در میان ما ایرانیان است. در این مطلب راجع‌به خرید انواع حوله یزدی و انواع آن صحبت کردیم. با خواندن این مطلب می‌توانید انتخاب بهتر و متناسب با نیاز خود داشته باشید؛ علاوه‌براین، خواندن این مطلب کمک می‌کند تا با ویژگی‌های خاص حوله یزدی و تاریخچه تولید آن نیز آشنا شوید. برای خرید حوله یزدی، خرید کاور فرش، پرده، کالای‌خواب و … با کیفیت بالا و قیمتی مناسب می‌توانید به وب‌سایت یزد نساج مراجعه کنید. این مجموعه محصولات متنوعی در طرح و رنگ‌های گوناگون تولید می‌کند. جنس الیاف مورد استفاده برای تولید محصولات در یزد نساج از مرغوب‌ترین الیاف است؛ از این رو محصولات این برند با گذر زمان رنگ و بافت خود را حفظ می‌کنند.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید