روتین مراقبت از پوست صورت و بدن در طول روز

4
241

برای داشتن بهترین روتین پوستی لازمه برنامه‌ای است که در آن سلامت، کیفیت و زیبایی صورت شما با استفاده از روش ها و محصولات با کیفیت حفظ و البته ارتقا پیدا کند. توجه داشته باشید کیفیت محصولات ایرانی و یا خارجی نقش مهمی در بهبود ظاهر پوست شما دارند؛ درحالی‌که محصولات بی‌کیفیت فاقد اثر بخشی لازم هستند و حتی باعث بروز آسیب پوستی می‌شوند. روش های زیادی برای مراقبت از پوست خود وجود دارد. استفاده مداوم از ضدآفتاب ها، محصولات آرایشی مرغوب، داشتن تغذیه سالم، دوری از سیگار و کنترل استرس.

بهترین روتین مراقبت از پوست صورت و بدن،  در زیر به خلاصه آورده‌ایم:

 پاکسازی پوست

 

مرحله اول: شستن و تمیز کردن پوست میباشد، ابتدا صورت خود را با آب ولرم خیس کنید سپس مقدار کمی ژل شست و شو صورت را با آب در دستان خود مخلوط کنید تا کف نرمی ایجاد شود. آن را به آرامی روی پوست خود با حرکات دایره ای ماساژ دهید و از شستن ناحیه اطراف چشم خودداری کنید.

  تونر‌های پوستی

مرحله دوم: انجام این مرحله که اغلب نادیده گرفته می شود، مزایای زیادی برای تقویت و جوانسازی پوست دارد، مانند حفظ سطح pH. پس از استفاده. معمولا تونر یک لوسیون بسیار غلیظ است که با بافت سرم‌مانند خود پوست را خنک و آبرسانی می‌کند. استفاده از آن، به تغذیه پوست کمک کرده و باعث می‌شود که در طول روز پوست شما شاداب‌تر به نظر برسد.

تونر دارای یک فرمول بسیار غلیظ با ترکیبات موثری است که با بافت سرم مانند خود پوست را خنک و  آبرسانی می کند. این به تغذیه پوست کمک می کند و باعث می شود پوست شما در طول روز شاداب , و سر حال تر به نظر برسد.

 از کرم دور چشم استفاده کنید

همانطور که می دانید پوست اطراف چشم نسبت به پوست سایر نواحی صورت در برابر چین و چروک بسیار آسیب پذیرتر است و قطعا باید در این زمینه دقت بیشتری داشته باشید. استفاده از کرم های دور چشم  برای پوست اطراف چشم به شما کمک می کند تا از پوست نازک و حساس دور چشم به بهترین نحو مراقبت کنید و کمترین آسیب را از نظر چین و چروک پوست به آن ها تجربه کنید.

استفاده از کرم ضد آفتاب در روتین پوستی

محصولات پوستی از جمله ضد آفتاب یکی از مهم ترین محصولات مراقبت از پوست دست و صورت است که همه افراد باید در تمام فصول سال از آن استفاده کنند. هر چه دغدغه شما پیشگیری از هر گونه مشکل پوستی باشد، از چین و چروک گرفته تا لک و تیرگی و همچنین پیری زودرس و سرطان پوست، پاسخ شما شامل استفاده از ضد آفتاب است.

 بهترین روتین پوستی روز و شب

برای داشتن پوست زیبا و جوان حتما از روتین پوستی در روز و شب استفاده کنید. بر اساس تجربه شخصی خود، کدام مراحل روتین مراقبت از پوست را مهمتر از دیگران می دانید؟ کدام مراحل را همیشه با الویت بالا انجام می دهید؟ در صورت تمایل نظر خود را با ما در میان بگذارید و البته اگر سوالی داشتید در بخش نظرات با ما مطرح کنید.

4 نظرات

  1. با سلام و خداقوت بابت سایت عالیتون🙏
    پوستم مختلطه،بعضی وقتا جوش زیرپوستی میزنه،یه کمی لک قهوه ای جای جوش داره و سد دفاعیش کمی آسیب دیده و دهیدراته شده.
    برای روتینم کدومو استفاده کنم بهتره؟چه مارکی؟
    آزلائیک اسید؟هیالورونیک اسید؟نیاسینامید؟ویتامین سی؟

  2. با سلام و خداقوت بابت سایت عالیتون🙏
    برای روتینم کدومو استفاده کنم بهتره؟چه مارکی؟
    آزلائیک اسید؟هیالورونیک اسید؟نیاسینامید؟ویتامین سی؟

  3. با سلام و خداقوت بابت سایت عالیتون🙏
    پوستم مختلطه،بعضی وقتا یکم جوش زیر پوستی میزنم،یکم جای جوش قهوه ایی دارم،یکمم سددفاعیم آسیب دیده و دهیدراته شده.
    برای روتینم کدومو استفاده کنم بهتره؟چه مارکی؟
    آزلائیک اسید؟هیالورونیک اسید؟نیاسینامید؟ویتامین سی؟

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید