قبل و بعد از ایمپلنت چه قرصی بخوریم ؟

0
388
قبل و بعد از ایمپلنت چه قرصی بخوریم ؟

قبل و بعد از ایمپلنت چه قرصی بخوریم ؟

امروزه کاشت ایمپلنت دندان به عنوان بهترین جایگزین دندان های از دست رفته مورد استقبال عموم مردم است. بیشتر افراد نگرانی هایی در مورد کاشت ایمپلنت دندان دارند که چه مراقبت هایی باید قبل از کاشت ایمپلنت انجام بگیرد. باید توجه داشته باشید که ایمپلنت دندان یک روش یک مرحله ای نیست، بلکه مجموعه ای از مراحل است که ممکن است از چند هفته تا نه ماه طول بکشد. در این مقاله به بررسی قبل و بعد از ایمپلنت چه قرصی بخوریم ؟  می پردازیم.

قبل و بعد از ایمپلنت چه قرصی بخوریم ؟

مراقبت های دارویی قبل از انجام کاشت ایمپلنت دندان

میزان موفقیت ایمپلنت های دندانی معمولاً 98 درصد است و مطالعات بالینی نشان می دهد که زمانی که ایمپلنت ها با موفقیت انجام شده باشند، بیش از 90 درصد از آنها حداقل به مدت 20 سال در جای خود باقی می مانند. با این حال، استفاده از برخی از داروها ممکن است در برخی شرایط شما را در معرض افزایش خطر شکست ایمپلنت دندان قرار دهد. اطلاع دادن به پزشک از تمام داروهایی که در حال حاضر مصرف می کنید ایده هوشمندانه ای است. عمدتاً به این دلیل که آنها بسیار مهم هستند تداخلات دارویی با کاشت ایمپلنت دندان یک مسئله مهمی است که باید هم بیمار و هم دندانپزشک یه آن توجه داشته باشد.

مراقبت های دارویی ایمپلنت

قبل از ایمپلنت حتما درباره مصرف این داروها با پزشک مشورت کنید.

بسیاری از افراد به دلیل بیماری های زمینه ای که دارند مجبور به استفاده از یکسری از قرص ها یا دارو ها هستند این افراد اگر قصد انجام کاشت ایمپلنت دندان را دارند باید طبق نظر پزشک متخصص خود برای مقطع کوتاه استفاده از این قرص ها را کم و یا اصلا استفاده نکنند. در این قسمت به مراقبت های دارویی قبل از کاشت ایمپلنت دندان می پردازیم:

دارو های ضد انعقادی

کسانی که بیماری زمینه ای در رابطه با انعقاد خون دارند، به طور معمول از داروی های وارفارین و آسپرین استفاده می کنند. این افراد باید با نظر دندان پزشک خود به مدت 3 تا 5 روز قبل کاشت ایمپلنت دندان استفاده این دارو ها را متوقف کنند چون ممکن است در روند ترمیم و خونریزی اختلال ایجاد کند.

دارو های ضد افسردگی

یکی دیگر از داروی هایی که می تواند با کاشت ایمپلنت دندان تداخل داشته باشد داروی های ضد افسردگی است. مهارکننده های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRIs) از بزرگترین خطرات مرتبط با ایمپلنت های دندانی هستند. در این میان داروهای ضد افسردگی شناخته شده مانند پاروکستین (پاکسیل)، سرترالین (زولوفت) و فلوکستین (پروزاک) هستند. استفاده از این دارو های می تواند مانع از ترکیب شدن مناسب ایمپلنت دندان به استخوان توسط بدن شما شود. مطالعات متعددی در مورد شدت خطر آنها وجود دارد. برخی از مطالعات نشان می دهد که ، SSRI ها احتمال شکست ایمپلنت را چهار برابر می کنند. تحقیقات دیگری نیز بیان شده است که، احتمال شکست ایمپلنت دندان با مصرف این دارو ها تا پنج برابر افزایش می یابد.

برخی از دارو های مسکن

از داروی های دیگری که استفاده مکرر آن می تواند با کاشت ایمپلنت دندان تداخل ایجاد کند برخی از مسکن های موجود است. برخی از افراد به دلایل مختلفی از این مسکن ها به صورت روزانه و مکرر استفاده می کنند. این داروها علاوه بر SSRI ها، می توانند از ادغام ایمپلنت در استخوان فک توسط بدن شما جلوگیری کنند. به طور خاص NSAID ها، که شامل داروهایی مانند ایبوپروفن (Advil) و ناپروکسن (Aleve) می شوند، دسته ای از داروها هستند که برای درمان التهاب استفاده می شوند. آنها اغلب ترمیم استخوان را مختل می کنند و اثرات آن می تواند فراتر از عدم ادغام بلافاصله ادامه یابد. اگرچه میزان شکست در ابتدا ممکن است زیاد نباشد، استفاده بیش از حد خطر از دست دادن مقدار قابل توجهی از استخوان را افزایش می دهد.

داروهای پوکی استخوان

این داروها نحوه شکسته شدن و بازسازی استخوان توسط بدن را تغییر می دهند. در نتیجه ممکن است برای بدن شما استفاده از ایمپلنت های دندانی چالش برانگیزتر باشد. استئونکروز فک عارضه مهمی است که گهگاه می تواند از آن ایجاد شود. این مشکل معمولاً فقط بیمارانی را تحت تأثیر قرار می‌دهد که دوزهای بالایی از دارو را مصرف می‌کنند، از جمله آنهایی که از طریق IV تجویز می‌شوند.

سایر دارو های دیگر تجویزی

انواع دیگر داروها مانند گلوکوکورتیکوئیدها که برای درمان بیماری‌های التهابی مزمن از جمله اختلالات خودایمنی استفاده می‌شوند نیز می‌توانند با ایمپلنت‌های دندانی تداخل داشته باشند. علاوه بر این، داروهای شیمی درمانی ممکن است روی ایمپلنت های دندانی شما تأثیر بگذارد. ایمپلنت های دندانی نباید در حین شیمی درمانی قرار داده شوند. با این حال، کاشت می تواند موفقیت آمیز باشد به شرطی که حداقل شش ماه پس از پایان شیمی درمانی صبر کنید. علاوه بر این، ایمپلنت هایی که قبلاً بهبود یافته اند نباید تحت تأثیر شیمی درمانی قرار گیرند.

چه دارو هایی قبل از کاشت ایمپلنت دندان پیشنهاد می شود؟

برای اینکه کاشت ایمپلنت موفقیت آمیز باشد، استفاده از برخی از دارو ها و قرص ها توسط دندان پزشک برای شما تجویز خواهد شد. استفاده منظم از این دارو ها قبل از کاشت ایمپلنت دندان انجام مراحل کاشت را برای شما بسیار راحت تر می کند. به طور کلی دارو  ها و قرص هایی که توسط دندانپزشک و یا متخصص برای شما تجویز خواهد شد شامل موارد زیر است:  آنتی بیوتیک ها، کورتیکواستروئید و داروی ضد درد است.

چه دارو هایی قبل از کاشت ایمپلنت دندان پیشنهاد می شود؟

آنتی بیوتیک ها چه به صورت قرص و چه شربت خوراکی احتمال عفونت ایمپلنت توسط منابع خارجی مانند سرماخوردگی، آنفولانزا و غیره را کاهش می دهد و محافظت بیشتری از محل ایمپلنت می کند. آنتی بیوتیک را 1 ساعت قبل از جراحی ایمپلنت شروع کنید.

کورتیکواستروئید ها تورم، التهاب و ناراحتی را پس از عمل تقریباً به صفر می رساند. شما این دارو را صبح روز جراحی ایمپلنت شروع کنید.

داروی درد یا مسکن ها به هر گونه ناراحتی بعد از جراحی کمک خواهد کرد. در صورت نیاز، پس از جراحی ایمپلنت، این دارو را مصرف خواهید کرد. مصرف 600-800 میلی گرم ایبوپروفن (موترین یا ادویل) 1 ساعت قبل از عمل به شدت توصیه می شود.

نحوه استفاده از دارو های پیشنهادی و روش مصرف آن

  • آنتی بیوتیک های آموکسی سیلین یا کلیندامایسین: برای آموکسی سیلین، 4 قرص 1 ساعت قبل از عمل و سپس 2 قرص هر 6 ساعت بعد از عمل تا اتمام نسخه مصرف شود. برای کلیندامایسین، 3 قرص 1 ساعت قبل از جراحی و سپس 1 قرص هر 6 ساعت بعد از عمل تا زمان اتمام نسخه مصرف شود.
  • کورتیکواستروئید (دگزامتازون): صبح بعد از عمل 3 قرص و روز بعد از عمل 2 قرص و روز دوم بعد از عمل 1 قرص مصرف شود
  • مسکن ها: 600-800 میلی‌گرم ادویل/موترین را با 1000 میلی‌گرم تیلنول هر 3 ساعت یک‌بار جایگزین کنید -یا اگر داروی قوی‌تری برای شما تجویز شده است، دستورالعمل‌های ارائه شده به شما را حتما رعایت کنید. اگر ناراحتی و درد ندارید، لازم نیست مسکن مصرف کنید.

برای دریافت مشاوره رایگان ایمپلنت و کسب اطلاع از هزینه ایمپلنت دندان می توانید از صفحه ( https://roshadent.com/%d8%a7%db%8c%d9%85%d9%be%d9%84%d9%86%d8%aa-%d8%af%d9%86%d8%af%d8%a7%d9%86/ ) دیدن فرمایید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید