مهمترین نکات “سن مناسب تزریق بوتاکس” | آیا حداقل و حداکثری وجود دارد؟

0
32
سن مناسب برای تزریق بوتاکس

بوتاکس (Botulinum Toxin) یک ماده شیمیایی است که به عنوان یک درمان زیبایی و پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. تزریق بوتاکس برای درمان چین و چروک صورت، درمان بعضی اختلالات عضلانی و حتی درمان درد مفاصل استفاده می‌شود. در این مطلب مروری داریم روی عواملی که می‌تواند در تعیین سن مناسب تزریق بوتاکس اثر داشته باشد.

  • آیا سن حداقل و حداکثری وجود دارد؟
  • آیا بی مهابا در هر سنی می‌شود بوتاکس تزریق کرد؟
  • تزریق بوتاکس در نوجوانان چگونه است؟

در این مقاله تلاش کردیم به همه این موارد پاسخ دهیم.

بوتاکس چیست؟

تزریق بوتاکس یکی از روش‌های محبوب برای کاهش چین و چروک صورت است. این ماده با استفاده از سمی به نام بوتولینوم تولید می‌شود که با تزریق آن به عضلات صورت در نقاط مشخصی، از انقباض آن‌ها جلوگیری می‌شود و در نتیجه چین و چروک صورت کاهش می‌یابد.

از کاربردهای درمانی بوتاکس نیز می‌توانیم به نقش آن در بهبود سردردهای میگرنی و هایپرهیدروز یا همان تعریق مزمن و زیاد افراد اشاره کنیم. البته باید دقت کنید که منطقی نیست که بوتاکس را به چشم معجزه برای سردردهای میگرنی در نظر بگیرید. تزریق بوتاکس یک روش کمک درمانی است و میگرن شما باید قطعا ریشه یابی شده و در راستای درمان آن اقدامات پزشکی مهمتری نیز انجام شود.

حداقل و حداکثر سن مناسب تزریق بوتاکس

با توجه به اینکه بوتاکس به عنوان یک روش غیرجراحی برای جوان‌سازی پوست صورت شناخته شده است، بسیاری از افراد به دنبال تزریق آن هستند. اما سن مناسب برای تزریق بوتاکس برای هر فرد متفاوت است و بر اساس عوامل مختلفی مانند:

  • نژاد

  • وضعیت پوست

  • سابقه سلامتی

متغیر است.

بعضی از پزشکان فکر می‌کنند که بهترین سن برای تزریق بوتاکس حدود 35 سال است. اما این مسئله به شدت وابسته به نوع چین و چروک های شماست. برای مثال، در صورتی که چین و چروک های شما نسبت به سنی که به صورت معمول چین و چروک ظاهر می‌شود، زودتر دیده شود، این به این معنی است که جنس پوست‌تان این ویژگی را دارد و نسبت به حرکات عضلات صورت، اشعه خورشید و سایر شرایط محیطی و غیر محیطی بیشتر واکنش نشان می‌دهد. پس بهتر است زودتر به فکر بیفتید و از زیبایی و شادابی پوستتان مراقبت کنید.

علاوه بر این، سابقه سلامتی و عوارض جانبی نیز باید در نظر گرفته شود. به طور کلی، تزریق بوتاکس برای افراد بالای 18 سال مجاز تلقی می‌شود. اما در برخی موارد، مانند درمان بعضی اختلالات عضلانی، افراد زیر 18 سال نیز ممکن است به این روش درمانی نیاز داشته باشند. مثلا درمان تعریق زیاد که یکی از مهمترین کاربردهای بوتاکس است. یکی از مراکزی که این کار را به درستی، دقیق و با بهترین و باکیفیت‌ترین برند بوتاکس انجام می‌دهد، کلینیک مهزیار است.

با توجه به اینکه بوتاکس تنها یک روش موقت برای درمان چین و چروک است، لازم است که برای حفظ جوانی پوست، تزریق مکرر آن صورت بگیرد.بنابراین، افرادی که تصمیم به تزریق بوتاکس می‌گیرند، باید در نظر داشته باشند که این روش درمانی نیاز به تکرار دارد و در بازه‌های زمانی تعیین شده توسط پزشک باید تمدید شود.

حداقل و حداکثر سن مناسب تزریق بوتاکس

نتیجه‌گیری

در نهایت، برای تعیین سن مناسب برای تزریق بوتاکس، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید. پزشک شما با بررسی وضعیت پوست و سلامتی شما، می‌تواند بهترین تصمیم را برای شما بگیرد. همچنین، پزشک شما می‌تواند به شما راهنمایی برساند که چگونه از بوتاکس برای حفظ جوانی پوست بهینه استفاده کنید.

در نظر داشته باشید؛ با هر هدفی که قصد تزریق بوتاکس را دارید، هرگز بدون تحقیق و بررسی همه جوانب، بدون مشورت با پزشک متخصص و در آرایشگاه یا هر مکان دیگری که افراد به طور معمول تزریق بوتاکس انجام می‌دهند، این کار را روی بدن خود انجام ندهید!

عوارضی که ممکن است در اثر استفاده از مواد نامرغوب، تکنیک غلط تزریق و محیط آلوده متحمل شوید، خیلی فراتر از آن چیزی است که تصور کنید. تزریق بوتاکس یکی از بی‌خطرترین اقداماتی است که در جهت زیبایی، روزانه، توسط بسیاری از افراد در نقاط مختلف جهان انجام می‎شود. اما در صورت تزریق نادرست، عواقبت سختی به دنبال دارد.

در ایران، یکی از مراکزی که بیشتر از 10 سال است که در زمینه انواع تزریق و جراحی زیبایی به صورت کاملا تخصصی فعالیت دارد و این اقدامات در این مرکز توسط پزشک و جراح کاربلد و متخصص انجام می‌شود، کلینیک مهزیار واقع در خیابان فرشته تهران است.

درصورتی که بخواهید اطلاعات بیشتری از این مرکز تخصصی بدست آورید، پیشنهاد می‌کنیم وبسایت کلینیک مهزیار و اینستاگرام آن را دنبال کنید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید