نقد و بررسی کرم ضدآفتاب سی گل SPF60 فاقد چربی

17
33851
نقد و بررسی کرم ضدآفتاب سی گل SPF60 فاقد چربی

شرکت لابراتوار دکتر اخوی از جمله لابراتوارهای باسابقه تولیدکننده محصولات آرایشی و بهداشتی است. محصولات این شرکت با برندهای  سی‌گل(SEAGULL)، پریم(PRIME)، فریس(FRICE) و فارمد(PHARMED) به بازار عرضه می‌شود. بنا به ادعای تولید کننده کرم ضدآفتاب سی گل SPF60 فاقد چربی  حاوی فیلترهای فیزیکی و شیمیایی برای محافظت از پوست در برابر اشعه های  UVA, UVB, IR، حاوی ترکیبات مرطوب کننده و آنتی اکسیدان، حاوی عصاره جوانه گندم، عصاره آلوئه ورا، ویتامین E و پیش ساز B5 و مناسب انواع پوست است. ضدآفتاب فاقد چربی سی گل در سه نوع بی‌رنگ، بژ روشن و برنز تولید شده است.  در ادامه نقد و بررسی کرم ضدآفتاب سی گل SPF 60 فاقد چربی را می‌خوانید. با اسکین مگ همراه باشید.

کرم ضدآفتاب فاقد چربی سی گل SPF 60 حاوی چهار فیلتر شیمیایی اکتینوکسات، آووبنزن، ENSULIZOLE و Polysilicone-15 (پارسول SLX) و فیلتر فیزیکی تیتانیوم دی اکساید است.

 تیتانیوم دی اکساید اولین فیلتر به کار رفته در ضد آفتاب سی گل از جمله فیلترهای فیزیکی ایمن و بی ضرر اشعه UVB، با کم‌ترین جذب پوستی و حداقل عوارض است که با بازتاب اشعه فرابنفش از پوست محافظت می‌کند. تیتانیوم دی اکساید از پوست در برابر اشعه UVB ، UVA2 و نور مرئی به طور کامل محافظت می‌کند(EWG).

 

اکتینوکسات که در ترکیبات آن را با نام  Ethylhexyl methoxycinnamate می بینید از جمله فیلترهای شیمیایی UVB است که با جذب این اشعه از پوست محافظت می‌کند. اکتینوکسات از جمله فیلترهای با جذب بالا اشعه UVB است که دارای تاییدیه FDA بوده و تا غلظت ۷.۵٪ برای استفاده در ضدآفتاب‌ها مجاز است. آزمایش این ماده روی حیوانات نشان می‌دهد این ترکیب ممکن است عملکرد هورمون‌های بدن را تحت تاثیر قرار داده (اثر استروژنی) و در ترشح هورمون‌های تیروئید اختلال ایجاد‌کند(safecosmetics و EWG).

ترکیب بعدی ضدآفتاب سی گل، آووبنزن یکی از ایمن‌ترین فیلترهای شیمیایی ضدآفتاب هاست که از پوست در برابر همه طیف‌های اشعه UVA(عامل اصلی سرطان و پیری پوست) محافظت می‌کند. جذب پوستی این ترکیب بسیار ناچیز بوده و ایجاد اختلال در عملکرد غدد بدن یا آلرژی در تماس با این ترکیب مشاهده نشده است. تنها نگرانی در خصوص آووبنزن ناپایدار بودن و تجزیه در برابر نور آفتاب است که موجب می شود آووبنزن خاصیت حفاظتی خود را از دست بدهد. به دلیل ناپایداری آووبنزن در برابر نور، آن را با پایدارکننده های شیمیایی ترکیب می‌کنند که در لیست ترکیبات کرم ضدآفتاب سی گل نام ترکیبی به عنوان پایدار کننده آووبنزن مشاهده نمی‌شود (EWG).

 Phenylbenzimidazole Sulfonic Acid یا انسولیزول (Ensulizole) فیلتر سبک و مناسب برای ضدآفتاب‌های پوست چرب فیلتر اشعه UVB و UVA2 است. این ترکیب دارای تاییدیه FDA بوده و تا غلظت ۴٪ برای استفاده در ضدآفتاب‌ها مجاز است. .(EWG)

فیلتر بعدی ضد آفتاب فاقد چربی سی گل Polysilicone-15 (پارسول SLX) فیلتر شیمیایی اشعه UVB است که با جذب این اشعه از پوست محافظت می‌کند. این ترکیب ایمن بوده و برای استفاده در ضدآفتاب‌های تولیدشده در اروپا و آسیا تا غلظت ۱۰٪ مجاز است اما به دلیل نداشتن تاییدیه FDA در ضدآفتاب‌های آمریکایی به کار نمی‌رود.

دیگر ترکیبات به کار رفته در این ضدآفتاب شامل روغن جوانه گندم به عنوان مرطوب کننده و ویتامین E به فرم Tocopheryl Acetate به عنوان آنتی اکسیدان می‌باشد.

روغن جوانه گندم ماده کاملا کومدوژنیک و جوش زا با نمره ۵ از ۵ و ترکیبی نامناسب برای پوست های چرب و مستعد آکنه است که منجر به چرب‌تر شدن و پوست و ایجاد التهاب در پوست می‌شود. هم‌چنین موجب تشدید آکنه قارچی و ایجاد جوش زیرپوستی در پوست‌های مستعد این نوع آکنه می‌شود.

سی گل در لیست ترکیبات مندرج روی جعبه نام ترکیبی را که به عنوان نگهدارنده به کار رفته، ذکر نکرده است.


تلاش کرده‌ایم در تهیه این مقاله از آخرین مقاله‌های منتشر شده در منابع و سایت‌های معتبر استفاده کنیم اما احتمال خطا را هرگز صفر نمی‌دانیم اگر مطلبی جا افتاده یا مقاله به روزتری مطالعه کرده‌اید با ما در میان بگذارید تا آن را اصلاح کنیم.


 

17 نظرات

  1. متأسفانه با دو بار استفاده از این ضد آفتاب دچار جوش های زیر پوستی زیادی در پیشانی شدم. (پوست چرب)

  2. افتضاح واقعا من یکبار از این ضدافتاب استفاده کردم و از اون موقع صورتم جوش های وحشتناکی میزنه هنوز هم درگیر جوش زیرپوستی هستم واقعا نمیتونم انتخاب کنم چه ضدافتابی خوبه برای پوستم چون همه شون ترکیب هایی دارن باعث ایجاد جوش زیرپوستی و آکنه قارچی میشه ممنون میشم کمکم کنید
    ضدافتاب رنگی پریم spf60 خوبه یا ایجاد لک وجوش میکنه ؟

  3. سلام خسته نباشید قیمت واقعی این محصول برای مصرف کننده چند هست تو پیج های مختلف قیمت های مختلفی هست داروخانه ها صد و ده تومن سایت دیجی کالا یجا 65و75تومن هست بعد روی محصول قیمت مصرف کننده چیز دیگه هست ؟

  4. سلام من پوستم حساسه و جز این کرم ضد آفتاب دیگه هیچ کرمی نمیتونم استفاده کنم فقط این کرمه ک پوستم جواب میده خواستم بدونم دوران بارداری استفاده ازش ضرر داره؟؟؟

    • سلام این محصول حاوی فیلترهای شیمیایی اشعه یووی هست مثل اکیتنوکسات و بهتره در دوران بارداری از ضدآفتاب های مینرال یا فیزیکال استفاده کنید

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید